Monday, July 7, 2008

Benar kah malaysia merdeka 31 ogos 1957????

aku si ktauklah kenak setiap kali bila orang padah bila hari merdeka orang akan ingat tarikh 31 ogos benarkah...???? ermm mun kita lihat dari buku sejarah nya pada d other way round tarikh yang sepatunya ialah 16 september 1957 selapas kemasukan sabah dan sarawak. ya baruk benar tarikh berkuat kuasa nya kita merdeka.... ermm


bila aku nanyak kawan aku pasal sapa yang berusaha untuk mendapat kemerdekaan.. kawan aku padah united malay national organization.. (umno) benarkah.. bukan KMM kah.. sapa sebenarnar bapak revolusinis untuk kemerdekaan.. mun aku sibetullah betulkan statement aku .setauk saat kita malaya cuaba menuntut kemerdekaan ialah bila parti komunis malaya mula ditubuhkan.. yalah bapak kemerdekaan sepatutnya.. bukan umno kah pkmm. first nang parti komunis malaya. chinpeng..

lepas ya mun dikutkan akta malaya 1947 dimana mun orang yang nak jadi warganegara malaya mesti bergelar melayu.maksud aku munn cina ka india ka semua bangsalah yang nak jadi rakyat melaya time ya akan secara automatik digelar sebagai melayu,, a sources kelak aku engkah bukan sebarang sources.. ya.. fact...

tambah gik parti umno ya bukan d only parti yang menentang untuk kemerdekaan kita..sidaknya dudi.. yang menuntu kemerdekaan ya Kesatuan Melayu Muda.. ya baruk benar.. aduh owh sigek gik.. pernah terbaca artikel mengenai kemungkinan sarawakdan sabah mungkin bercantum menjadi kalimantan apa tah????heheh masa ya kita mungkin terkeluar dari malaysia.. siktauk lah .. mun masa ya tiba insyallah . .....aku perlu tukar ic tukar semua benda lah.. hehe tapi ginegine pun masih suka jadi orang sarawak.. cuma sik suka berada di bawah pimpinan dak taib serta kroni.. ermm owh lupak taib sikda dalam time nak nuntut kmerdekaan pake sarawak..cuma abang kesayang kita yang sebenar .. benarnya temenggung jugah.kah nama nya.. ya baruklah . otai sebenar yang menuntut kemerdekaan .

2 comments:

Bro said...

aku rasa nak bagus swak kluar dari malaysia jak..molah negara rikpun cam spore..sak hasil negeri kita x di embak ke melaya nun..setuju x?

Anonymous said...

setuju juak.. tapi mun kita kuar dari malaysia.. konfirm nang taib lah jadi sultan kita.. keturunan nya konfirm sik terhabis makan harta dikumpul sidaknya.. aduh..mun taiblah jenis orang nak bait nak bagus.. atleast kita dapat share rezeki kekayaan sama sama.. alu kedak brunei.. raja n rakyat sama sama..senang.. setujut kuar dari malaysia molah kalimantan utara,,